Tento Reklamační řád pro podnikatele a právnické osoby (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného podnikatelem či právnickou osobou prostřednictvím on-line obchodu dekontacbrn.cz od podnikatele:

  • Dekonta CBRN s.r.o., Volutová 2523, 1588, Praha 5
  • IČO: 25157957
  • DIČ: CZ25157957
  • zapsaný: v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, spisová značka C 275241
  • Adresa pro doručování: Dekonta CBRN s.r.o., Volutová 2523, 1588, Praha 5
  • Telefonní číslo: +420 604 248 098
  • Kontaktní e-mail: eshop@dekontacbrn.cz

 

  1. Odpovědnost prodávajícího za vady

1.1. Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:

  • je v ujednaném množství;
  • odpovídá jakosti a provedení, které byly mezi kupujícím a prodávajícím sjednány, případně podle smluveného vzorku nebo předlohy, popřípadě podle účelu patrného ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý;
  • za vadu zboží je též považována situace, kdy prodávající dodá kupujícímu jiné zboží, než jaké bylo mezi nimi sjednáno;
  • nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.

Prodávající neposkytuje žádnou záruku za jakost.

1.2. Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních.

 

  1. Práva kupujícího z vadného plnění

2.1. Práva kupujícího z vadného plnění se řídí tímto reklamačním řádem.

2.2. Pokud je vada zboží podstatným porušením smlouvy, náležejí kupujícímu tato práva z vadného plnění:

  1. a) odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci; nebo
  2. b) odstranění vady opravou věci.

2.3. Pokud je vada zboží nepodstatným porušením smlouvy, může kupující požadovat odstranění vady.

 

2.4. O zvoleném způsobu řešení reklamace je kupující povinen informovat prodávajícího při oznámení vady, jinak o něm rozhodne prodávající. Provedenou volbu je možné měnit pouze po dohodě s prodávajícím.

Pokud kupující považuje vadu za podstatné porušení smlouvy, je povinen to prodávajícímu doložit.

 

2.5. Výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy nelze požadovat v případě, že kupující nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. 

 

  1. Nemožnost uplatnění práv z vadného plnění

3.1. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud o vadě před převzetím věci věděl nebo vadu sám způsobil (např. užíváním zboží v rozporu s jeho účelem, návodem k užívání, nadměrným užíváním nebo zanedbáním řádné péče o zboží).

3.2. Nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:

  • opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
  • věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána; nebo
  • vyplývá-li to z povahy věci.

 

  1. Postup při reklamaci

4.1. Kupující je povinen reklamaci u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Pro přijímání reklamovaného zboží je určena kontaktní adresa prodávajícího.

4.2. Závazný postup při reklamaci:

  • pro rychlejší vyřízení může kupující o reklamaci předem informovat prodávajícího telefonicky, e-mailem či písemně;
  • kupující je povinen informovat prodávajícího o tom, jaké právo z vadného plnění si zvolil, popsat závadu a jak se projevuje;
  • reklamované zboží doručí kupující prodávajícímu (jinak než na dobírku, kterou prodávající nepřebírá), přičemž při zasílání je kupující povinen zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;
  • kupující ke zboží přiloží doklad o zakoupení zboží či daňový doklad – fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží.

4.3. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy bylo prodávajícímu doručeno reklamované zboží.

4.4. Kupující nemá právo na úhradu nákladů spojených s uplatněním reklamace zboží. 

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1.9.2021